torstai 26. elokuuta 2010

Jupinaa...

Nyt seuraa jupinaa uudelleen keräämistäni lapsuuden poneista... Olen kaiken tämän huomannut jo aikaa sitten ja harmitellut ylhäisessä yksinäisyydessäni, että miten voikin sattua näin monta "virhettä"... No, luultavasti ihan tietämättömyyttä suurimmaksi osaksi, kun ei keräilyn alkuaikoina paljoakaan tiennyt eikä kokemusta ollut.

Päätin nyt avautua näistä minua harmittavista asioista, jotka eivät muiden mielestä varmaan ole mikään big deal :D Mutta minulle on niin suuri tunnemerkitys lapsuudenlaumalleni, että tahtoisin sen olevan juuri eikä melkein se mitä minulla oli lapsena, kun ne alkuperäiset lapsuuden ponini ovat kadonneet.

Kaikki ponit joita tässä tulen "moittimaan" kelpaisi siis muuten oikein mainiosti kokoelman jatkoksi, mutta lapsuudenlaumaani edustamaan en niitä millään meinaa huolia... Olen ehkä turhan tarkka, mutta lopulta tullut siihen tulokseen, että ainakin prinsessoista täytyy hankkia ne oikeat versiot...


Lapsena minulla oli siis kaksi prinsessaa, Primrose ja Serena. Serena oli vieläpä yksi lemppareistani. Kun ostin nämä kuvassa olevat kaunokaiset, olin erittäin riemuissani niiden hyvästä kunnosta. Serenasta uskaltaisin jopa väittää, että se on lähes mintti.
Ihmettelin kuitenkin jo silloin, miksi molempien ponien yhdestä kavionpohjasta näyttäisi olevan "poistettu" merkintä (pat.pend.). Taisin kysyäkin joltakin kanssakeräilijältä tästä, mutta asia ei selvinnyt. Lisäksi Serenan karvat ovat raisumman väriset kuin mitä sen harjan väri Pussycat normaalisti on.
Myöhemmin luin foorumilta (paratiisikartano), että prinsessojen saksalaisversioilta puuttuu kavionpohjasta pat. pend.-merkintä. Serenan saksaversiolla on myös voimakkaamman pinkit karvat. Omistan siis saksalaiset prinsessat, ja lapsena omistamani prinsessat eivät taatusti olleet saksattaria.


Nämä ovat kyllä todella upeassa kunnossa ja varsinkin Serenaan olen kovin kiintynyt :P Että vaikka ostankin normiversiot näiden tilalle, luultavasti molemmat jäävät kyllä kokoelmaan, mutta joutuvat astumaan alas lapsuudenlauman hyllyltä ;)

Serenan kavionpohjat.

Primrose on kyllä vieläkin pienoinen mysteeri. Myrskyttären ponisivuilla kerrotaan saksalaisen Primrosen omaavan keltaisen harjan, ja tuolla minun ponillani on ihan normi sininen. Pat. pend.-merkintä kuitenkin puuttuu, joten oma villi veikkaukseni on toistaiseksi ilman parempaa tietoa, että saksalaisia Primroseja on kahta eri versiota. Jos joku tietää aiheesta paremmin, otan tietoa vastaan kiitollisena!


Myös perheen "Bright Bouquet" vauva on aiheuttanut pään vaivaa. Tästäkin on tullut keskusteltua toisen keräilijän kanssa, ja kyseltiinpä tästä mlparenallakin.


Harmittaa, että kuva on niin huono, eikä siinä erotu kunnolla kuinka tällä vauvalla on haaleat pisamat. Olen hävittänyt mlparenaa varten ottamani paremmat kuvat pisamista, mikä on varsin harmillista... Yhdessä kuvassa oli jopa vertailua tästä vauvasta Baby Cotton Candyn ja Baby Blossomin vierellä, joilla siis kuuluukin olla pisamat. Mlparenalla tarjottiin sellaista mahdollisuutta, että poniin on tarttunut edellisen ponin jäljiltä muottiin jäänyttä maalia pisamista. Ehkä mahdollista, en tiedä... Taitanee jäädä arvoitukseksi nämä pisamat.


Sitten on vielä tämä onneton kolmikko;


Saltyn harjaksia on rootattu vääränvärisellä karvalla, Lemon Drop ei ole Show Stable-versio (joka siis minulla lapsena oli) ja Flurryn karvat on aika varmasti re-pinkattu. Väärällä sävyllä.
Minun on pitänyt jo ikuisuuksia vaihtaa Saltylle oikean väristä karvaa, mutta se on vaan jäänyt. Vähän tuntuu siltä, että jatkossakin kelpaa tuommoisena.
Oikeaa versiota Lemon Dropista lienee tuskin vaikeaa löytää, mutta ei innosta yhtään ostaa toista Lemon Droppia...
Flurryn karvat ovat tosiaan ihan jonkun muun väriset kuin haalea Pussycat-karva. Sen huomaa erityisesti verratessa Dollyhairin uuteen Pussycat-punttiin. Re-pinkkaus ei minua haittaa yleensä muuten, mutta kun se on tehty väärällä sävyllä/liian tummaksi, niin juttu hiukan nyppii...


Yllä olevassa kuvassa näkyy selvästi väriero Saltyn alkuperäisissä ja rootatuissa karvoissa; niskan viimeiset plugit on huomattavasti sinisempää violettia kuin muu karva. Myös otsalla on vääränväristä karvaa. *kovaäänistä jupinaa*


Se siitä avautumisesta. Kiitos jos jaksoit lukea :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti